Πόσο ενημερωμένοι είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες του Γυμνασίου για σπουδές ? επαγγέλματα; Ποιες είναι οι πηγές εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πληροφόρησης;
Σε αυτά τα ερωτήματα αλλά και σε πλήθος άλλων έρχεται να απαντήσει η «Διαχρονική έρευνα εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» με τα αποτελέσματα της Α΄ φάσης των Παναγιώτη Ρουσέα και Βασιλείας Βρετάκου, Αθήνα 2008, ΥΠΕΠΘ ? Π.Ι. Σκοπός της έρευνας έιναι η διερεύνηση της εξέλιξης των εκπαιδευτικών και επαγγελματικών επιλογών των μαθητών - αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και στοιχείων σχετικών με την εγκατάστασή τους στην αγορά εργασίας. Η έρευνα διαρθρώνεται σε τέσσερεις φάσεις και είναι τύπου panel. Αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών της Γ? Γυμνασίου του σχ. έτους 2006-2007 (cohort) θα διερευνηθεί σε τέσσερεις διαφορετικές φάσεις χρονικά. To 2007, 2010, 2013 και 2018.